Luojan kiitos vatsani on edelleen suht pieni vaikka se jo raskas onkin. Muuten esikoisen kakkavaipanvaihdoista ei tulisi mitään. Poika kun ei oikein suostu tuota potallakäyntiä pahemmin oppimaan.. No, kyllä se tästä.

Onko reilua että miehen logiikka on lähinnä se että työaamuina hän saa nukkua "pitkään" (eli kahdeksaan tai hiukan yli kun taas minä nousen lapsen kanssa jo ennen seitsemää) että hän jaksaa sitten mennä ja olla töissä, ja se että viikonloppuaamuisinkin hänen pitäisi saada nukkua vähintään yhtenä aamuna, että hän jaksaa tehdä töitä. Näinollen minulle jäisi yksi aamu pidempäännukkumista viikossa. Senkö pitäisi riittää minulle? Haloo! Olen raskaana ja hoidan kaksivuotiasta riehujaa kotona raskaan mahani kanssa! Mihin katosi se kun lääkärit ja neuvolantäti sanovat että minun täytyy ehdottomasti saada levätä paljon ettei lapsi synny liian aikaisin (kun nyt näitä supistuksia on minulla sattunut olemaan siitä viikosta 18 lähtien..)? Jumalauta. Nyt kyllä kyrsii ja pahasti. Tänäkin aamuna olen jo kaksi kertaa joutunut nostelemaan poikaa peppupesua varten ja voitte vain kuvitella että kyllä se vatsassa jo siltä tuntuukin. Pakko se on kai myöntää itselleen ettei tosiaan tee hyvää pitää Jamppaa kotosalla päivisin, että mielummin isovanhemmillani (asuvat kilometrin päässä ja palvovat suunnilleen Jania ja Jani on aina ihan innoissaan menossa mummulaan). Täytyy heittää huono omatunto nurkkaan, minulla on vatsassa toinen lapsi josta pitää huoli. Eikä Jani näytä kärsivän siitä että ei ole päivällä koko aikaa kotona, päinvastoin hirveä kiukku kun pitäisi tulla takaisin kotiin... :D

Muuten ihan hyvin tässä menee tämän masun suhteen. Nokkis pitänyt bileitä koko viime yön ja tässä aamullakin. Alaselkää hiukan juilii ja lantionsivuja mutta ei mitään sen pahempaa. Ja satunnaisia kivuttomia suppareita.