Taas on mielenkiintoa herättävä sää tuolla. Aurinko paistaa kuin viimeistä päivää ja taustalla niin mustia pilviä kuin olla ja voi. Vielä kun saisi vaikka syksyn viimosen ukkosmyrskyn niin olisin onneni kukkuloilla! <3

Se pieni kodinhengetär, joka minussa on uinunut hiukan tässä parina viime viikkona, on taas alkanut hiukan heräämään henkiin. Mulla on pyykkikone pyörimässä ja tiskasin äsken taas puoli keittiötä. Kumma vain kun ehkä pari niistä astioista oli mun, loput tulee sitten lähinnä tuolta mieheltä... Kumma kun ei tiskaa edes omia jälkiään. Mikähän siinä muuten on edes? Että miehet saavat sotkea niin hitosti kuin vain sielu sietää ja olettavat sitten että naiset ne pitävät kuitenkin kodin jokaisen alueen siistinä?

Muutamia esimerkkejäkin voin antaa:

Sänky. Minä petaan sen joka aamu. Jos en ihan aamulla niin aamupäivällä. Jos lapset käyvät siellä hyppimässä, on automaattisesti minun hommani pedata se uudelleen. Jos mies käy siellä nukkumassa päivällä, on automaattisesti minun hommani pedata se uudelleen, ja jos en sitä tee, joudun hyyyyyyvin nätillä äänensävyllä pyytämään miestä tekemään sen. Ja silloinkin joudun asian hoitamaan loppujen lopuksi itse.

Tiskit. Minä tiskaan pääasiassa. Mies joskus kyllä ihan pyytämättäkin. Joskus kun pyydän, mitään ei varmasti tapahdu. En tiedä onko tuo mies vaan sellainen, vai tekeekö se sen tahalleen kun se tietää että mua alkaa hyvin äkkiä ärsyttää ja hoidan homman sitten itse.

Pöytien pyyhkiminen. Yleensä ne pöydät jää täällä pyyhkimättä ruuanlaiton / leivänteon jälkeen. Ellen siis minä itse ole asialla. Pyytämisellä saattaa tuokin asia hoitua, mutta viiveellä yleensä.

Pyykit. Minä pesen pyykit. Sitten minulle huudetaan siitä jos en olekaan tajunnut pestä ajoissa jotain sukkaparia joka ei alun alkaenkaan ollut pyykkikorissa. Olenko ajatusten lukija siksi että pesen pyykkiä? Pitäisikö minun saada sängyn alla olevilta vaatteilta joitain telepaattisia viestejä että "pese minut... pese minut...."? Vai luuleeko ehkä mies että ne pyykit kävelevät itse sinne pyykkikoriin tai mikä vielä parempaa, suoraan pesukoneeseen?

Imurointi. Pääasiassa miehen hommaa, joskus se tekee sen ihan pyytämättäkin, mutta hirmu pitkin väliajoin.. Ja se ärsyttää minua. Jos minä erehdyn pyytämään häntä imuroimaan, niin mitään ei varmastikaan tapahdu!

Raha-asiat. Eli siis laskujen makselu ja rahojen laskeskelu että riittävät. Minun hommaani. Kyllä mies itse käy aina tilillä katselemassa että onko sitä rahaa vielä, mutta jos hän tekee laskelmia miten rahat riittävät, hän ei yleensä ota huomioon maksamattomia laskuja ja vuokria sun muita, koska hän ei niitä maksele, niin hän ei tiedä niistä edes (tai varmasti tietää suunnilleen, muttei ihan tasan).

Olikohan tuossa jo tarpeeksi esimerkkejä.

Niin ja kyllä siinä miehessä on paljon hyvääkin, mutta nytpä olikin puhe näistä.