Aloitin tekemään elämäni ensimmäistä tyllihametta, ja musta tuntuu että se valmistuu vielä tänään. :) Ohjenuoria otin täältä: http://seinis.blogspot.com/2008/10/tehtisk-tyllihame.html mutta otin myös hiukan taiteellisia vapauksia. Kuvaa tulee jahka hamonen on valmis, ja musta tuntuu että tämä ensimmäinen tyllihameeni ei jää viimeisekseni.. ;) Voi olla että näitä tulee vielä monen monta eri värivariaatiota, sillä mulla on suunnitelmissa käyttää sitä ihan päällyshameena myös. Ainakin siihen suuntaan sitä olen tekemässä.

Kanttinauha multa puuttuu, tai ei puutu, mutta sitä ei ole kuin viisi metriä, ja se ei riitä mihinkään... Ehkä juuri ja juuri saattaisi hyvällä tsägällä riittää ensimmäisen kerroksen helmaan. Jos menee kovin vaikeaksi niin voi olla että joudun leikkaamaan kankaasta jonkun pätkän ja pistämään sen kanttinauhaksi. Hemmetin hidasta se kyllä vaan olisi. Ja muutenkin tuo kanttinauha mitä mulla on, on ihan hemmetin ohutta. Mulla menis varmaan ikä ja terveys jos sitä alkaisin tylliin ompelemaan.

Mutta nyt takaisin hameen teon pariin jos lapset suinkin suovat minulle sen mahdollisuuden!